Dag 1 & 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lisanneinhetkanaal - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van lisanneinhetkanaal - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2

Door: lisanneinhetkanaal

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Heb eindelijk een internet cafe gevonden, helaas kan ik hier geen foto's uploaden en skypen maar dat maakt niet uit!

Bedankt voor alle leuke lieve reacties!

Ik zal even een korte samenvatting geven van de afgelopen 2 dagen.

3 februari waren we rond een uur of 1430 op schiphol, een beetje rond gelopen en bagage vast gedropt. Na een uurtje of 1,5 ijsberen werd het dan echt tijd doei te zeggen tegen me ouders en mijn broertje.
Moet zeggen dat was wel ff slikken, ik dacht.. SHIT! Nu gaat het echt beginnen!.. Maarja het verliep allenmaal soepeltjes en voor ik het wist zat ik in het vliegtuig opweg naar London Gatwick echt een eindje van niks! We stegen op en een minuut later waren we alweer aan het landen leek het! Had nergens last van ook niet van mijn oren dat scheelt een hoop!

Deel 1 van de reis had ik overleefd, toen was ik op London! Begon wel een beetje te stressen, moest door de douane en er was vanalles aan de hand met mijn bagage.. terwijl er op Schiphol niet zoveel aan de hand was! Me laptop werd appart genomen en mijn handkoffer ook.. hebben ze een 15min staan kloote toen kon ik eindelijk door lopen!

Toen moest ik mijn Gate nog gaan zoeken ik had ondertussen al 2 rondjes gelopen en kwam steeds weer uit bij de zelfde bali en dat vrouwtje wat er achter zat..haha!

Maar het is me gelukt! Het boarden ging sneller dan verwacht dus we vertrokken ook eerder naar Jersey!
We hadden wel erge last van turbilentie! Dat vond mijn buikje niet zo leuk maar ik heb het overleefd!

Eenmaal aangekomen op Jersey kwam ik al snel Jane tegen een oud vrouwtje met grijs haar, dat ze in een knotje heeft! Ze is erg aardig! Jane en John hebben me die avond erg gastvrij ontvangen dat oude mannetje heeft mijn koffer helemaal naar boven gesjouwt.. ach erm.. :(!
Jane had toast en thee voor mij gemaakt omdat ik nog helemaal niks had gegeten! Heb me de afgelopen 2 dagen suf gedronken aan tea with milk! Ze doen niet anders hier!

En dan hebben we Marlet nog! The Chocolate brown Labradour. Hij is echt prettig gestoord en hyper actief maar we zijn dikke vriendjes! Haha ik was nog niet binnen of hij ging al languit op mijn bed liggen.

Dat was dag 1.. nu dag 2..

Gister was mijn eerste dagje hier op Jersey! En die begon weer goed met tea and toast! Ik werd wakker gemaakt door Marley die was heel hard aan piepen en aan het snuiven aan mijn deur haha! Toen ik eenmaal wakker was heb ik mijn koffer maar uitgepakt!

Ohja om jullie even een indruk te geven van het huis (kan hier geen fotos uplaoden) Het is echt een typisch engels huisje! Een grote moderne keuken waar ze inprinciepe wonen en de rest van het huisje is oud en antiek met heel veel tierelantijntjes heeeel veel tapijtjes in roze kleurtjes met bloemetjes!Het is allemaal erg oud maar het is wel een leuke sfeer. Mijn kamer is lekker groot met een 2 persoonsbedje erin! Er liggen wel 6 tapijtjes op de grond in vershillende kleuren en er hangen schilderijtjes met engeltjes! Haha het allemaal heeeel Engels!

Maargoed eenmaal ontbeten aangekleed en alles heeft Jane me met de auto naar ST. Helier gereden zodat ik de boel goed kon verkennen, ze had me een bus boekje mee gegeven zodat ik wist hoe ik weer thuis kwam was een goede oefening! De wegen zijn hier echt smal en eng en ze rijden ook nog eens aan de andere kant van de weg! :P! Ik ben toen langs Bontour geweest even kennis gemaakt! Het is een klein kantoortje aan de Pier met 6 mensen. Ze zijn heel erg aardig en ze hebben me kort uitgelegd wat de bedoeling is de komende maanden! En dat gaat helemaal goed komen! Ze gaan me met alles helpen de andere stagaires komen pas in April en ik ga hun dus helpen met inwerken!

Verder ben ik ook nog ST.Hlier wezen verkennen het is niet zo groot maar wel erg gezellig! Winkeltjes genoeg ik kan hier alles krijgen!
Heb ook even een lokaal telefoon kaartje gehaald en de meeste van jullie zullen dit nummer al hebben! Kost geen drol om naar Nederland te smsen maar 5 pennies!

Nadat ik terug was uit ST. Helier ben ik met John en Marley een lange wandeling gaan maken door een stuk bus en langs mooie Jersey cows, ik moet hier echt een stel rubberlaarzen aanschaffen want mijn schoenen zijn helemaal vies maar ik vind het echt heerlijk hier!

Daarna ben ik met Jane boodschapjes weze doen, het is echt enorm duur hier! Dus daar moet ik goed op gaan letten!

Voor de mensen die geintreseerd zijn:
Gister heb ik Pizza op en vandaag eet ik Spagethi en ik heb nog een 2de pizza in de diepvries.. haha!

Nu ga ik maar afsluiten!

Mijn volgende blog zal overongeveer een weekje zijn!

with love,

Lisanne

  • 05 Februari 2011 - 18:59

    Kim:

    Fijn dat je het allemaal zo naar je zin hebt!! Succes verder met de start van je stage!
    Xx

  • 05 Februari 2011 - 19:03

    Lisette:

    Hey Lisanne,het begin klinkt in ieder geval goed.
    Dat gaat zeker goed komen X

  • 06 Februari 2011 - 09:57

    Papa:

    Wat een verhaal!
    En dan moet de stage nog beginnen,
    ik ben benieuwd naar de rest, succes.

  • 06 Februari 2011 - 14:32

    Peter&nelly &oma:

    Wij hebben je reisverslag gelezen en we vinden het leuk dat het allemaal gelukt is.
    wij hopen dat alles verder goed gaat en wensen je nog een fijn verblijf toe.
    gr Oma Peter Nelly

  • 06 Februari 2011 - 15:33

    Oma LIes:

    hallo Lisanne

    je hebt een mooi verhaal geschreven en ik kijk uit naar het vervolg.
    succes morgen met je eerste werkdag.
    vele groetjes xx oma LIes.

  • 06 Februari 2011 - 17:03

    Samantha En Danny:

    Hey meid
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Haha dus je eet lekker veel italiaans. Hebben ze daar ook hun specialiteiten? Daar moet je natuurlijk nog achterkomen. Veel succes met je eerste stagedag en hou je centjes goed in de gaten haha!
    Liefs samantha en danny

  • 07 Februari 2011 - 11:46

    Dirk !!!!:

    HAHAHA Vet cool man! :D

  • 08 Februari 2011 - 21:39

    Joost:

    Leuk verhaal. Volgens mij gaat het allemaal wel goed komen. Veel succes nog.

  • 12 Februari 2011 - 12:07

    Roy:

    Zo te lezen wordt je daar goed opgevangen. Succes met je 1e dagen op je stage.

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Jersey

Mijn eerste stage in het buitenland!

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2011

Week 1

05 Februari 2011

Dag 1 & 2

02 Februari 2011

Zenuwen

09 Januari 2011

Nog 25 dagen

..

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4317

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 26 Juni 2011

Stage Jersey

Landen bezocht: